Централни мотори Bafang – разлики между BBS02 BBSHD 750W-1000W

Да започнем с това че няма да разглеждаме BBS01 (250-350W) поради две основни причини – цената му е незначително по-ниска от по-мощните версии, а външно и като тегло не се различава от BBS02. Затова ако искате просто по-малка мощност винаги може да вземете 750W BBS02 и да го лимитирате софтуерно. Така поне ще имате опцията да му увеличите мощността когато свикнете с нея.

Какво е Бафанг централен мотор?

Bafang е китайски производител на китове за електрически велосипеди, а серията централни мотори които произвеждат претърпя няколко ъпгрейта от 2014г. до 2016 ставайки най-популярния кит с централен мотор за конверсия на планински велосипед в електрически. Той не само е направен да бъде лесен за монтаж и да обхваща всичко необходимо в един пакет (мотор, контролер, дисплей), но и да бъде изключително надежден и приятен за каране.
Ако искате да видите какви са разликите между централен мотор и хъб мотор, може да гледате това видео.

Bafang BBS02 750W или BBSHD 1000W?

Има няколко фактора които трябва да разгледаме. Да започнем с мощността. Бафанг BBS02 е лимитиран на 25А максимален ток, което означава около 1350W пикова мощност при заредена батерия, докато BBSHD ще работи на 30A – 1620W. На пръв поглед разликата не е голяма предвид че по-мощния бафанг е с над 40% по-скъп от BBS02! Но нека разгледаме защо е така. Въртящия момент на Bafang 1000W достига 160N.m за разлика от 120N.m на Bafang 750W. Това дава значително преимущество при стръмно изкачване. Също така големия мотор има и малко по-висока максимална скорост. Конструктивно двата мотора нямат почти нищо общо освен че излизат от една фабрика. Bafang BBSHD 1000W е създаден от нулата през 2016г. като всичко по него е подсилено – по-голям мотор, 12 транзисторен контролер вместо 9 транзисторния на BBS02, корпуса му разполага с оребрения които да спомагат охлаждането и се произвежда с различни дължини на средното движение, което позволява монтажа му на различни „фат байкове“ и специални даунхил рамки.

Какво означава всичко това?

Bafang BBSHD 1000W може да понесе много повече от това за което е предвиден, има допълнителен запас и потенциал да работи надеждно с 52V батерия (вместо 48V), може да се кара със заводските настройки и контролер без притеснения че ще го претоварим или прегреем в различни условия, а може и дори да се „тунингова“ с външен контролер за много по-голяма пикова мощност достигаща 3-4000W! Това обаче идва със своята по-висока цена и добавено тегло с почти 2 кг. повече към велосипеда.

Докато BBS02 вече е оптимизиран да работи на лимита си, BBSHD ще работи по-оптимално, ще бъде по-студен и разтоварен и ще предложи повече въртящ момент при необходимост.

Кое да избера?

Най-важния фактор за този избор е как ще карате велосипеда. Ако искате машина която да остане максимално лека и подвижна, ще педалирате активно и няма да търсите постоянно лимитите на мотора, то 750W BBS02 ще отговори напълно на очаквания ви. Ако обаче искате повече тръпка от силата на мотора, ще боравите основно с палеца/масура, ще го натоварвате постоянно с продължителни изкачвания в планината и висока скорост по равно, то 1000W BBSHD е готов да понесе всичко това без да ви даде повод за притеснение.

Заключение.

И двата мотора са отлични централни системи за задвижване, които ще трансформират напълно всеки велосипед на който се монтират, но като всяка електроника и механика трябва да се третират с респект и да се има предвид че може да създават проблеми за отстраняване и имат нужда от поддръжка. За да сведем тези неща до минимум трябва да боравим внимателно с палеца за газ, да сме на подходяща предавка според стръмността на изкачване и ако се появи необичаен шум да се потърси и отстрани проблема.

харесва ли ти статията?

Share on facebook
Сподели във Facebook
Share on twitter
Сподели в Twitter
Share on linkedin
Сподели в Linkdin
Share on pinterest
Сподели в Pinterest

напиши коментар

 .

×

Cart