Защо да изберем „Направи си Сам“ вариант за електрически велосипед?

Някои хора/търговци казват, че трябвало да изберем фабричен вариант, ние пък ще кажем защо не „трябва“ да е фабричен.

Фабричният ел. велосипед ако е на достъпна цена, обикновено е китайски с доста ниско качество на изработка и с много нисък клас спирачки и окачване (ако има такова), което го прави неразумно. Когато ние можем да подберем компонентите на нашия велосипед, имаме свободата да подредим приоритетите според нашите нужди.

От друга страна ако велосипеда е по-висок клас, то цената му става направо стряскащо висока (над 8000-10 000 лв.), вероятно поради по-малкото производство, което значи че всяка скъпа разработка на рамка, мотор, интеграция на компонентите се разпределя като цена върху по-малко крайни произведени бройки. Това + факта, че заради по-малкото производство, процеса не е толкова ефективен и бърз както при масово произвеждани модели, значително покачват цената на фабричното колело.

Фабричните колелета са ограничени откъм мощност. Това си има изключения, но масовите модели са 250 вата за да се впишат в нормите и регулациите, което значи че имаме по-скоро един тежък велосипед който само ще може да ни помага при въртене на педалите и то до 25 км/ч.

Фабричните велосипеди са с нестандартни и несъвместими компоненти. Дори модели от една и съща марка използват компоненти като батерии и електромотори, които не са съвместими една с друга, да не говорим за различни производители. Когато даден модел остарее и спре да се поддържа от производителя, то намирането на тези специфични компоненти става почти невъзможно! Нещо, което е от изключително важно значение когато купуваме електрически велосипед втора употреба.

При DIY (Направи си Сам) китовете за електрифициране на велосипед, всички компоненти са сервизуеми и могат да се подменят, дори било то и с други по-добри. Това ни дава много повече свобода за в бъдеще ако например мощността вече ни идва слаба и искаме да я повишим или да сменим батерията с по-голяма, защо не и да разширим сегашната.

„Направи си Сам“ всъщност далеч не означава че трябва да си изфабрикуваме частите. Всъщност всички компоненти са ни напълно готови, а ние просто трябва да си ги изберем и монтираме върху обикновен велосипед, което изненадващо ни дава страхотно удовлетворение. Това означава и безкрайна свобода на избор, възможни комбинации и огромно разнообразие.

Чрез DIY можем да направим наистина уникални произведения от типа на хот род ебайк или супер мощна Ендуро машина. А крайния резултат винаги ще ни радва повече, защото сме вложили не само пари, но и част от себе си.

Фабричните варианти имат повече функционалности? Напротив – когато ние подбираме компонентите които ползваме, можем дори да добавяме функционалности с времето. Круиз контрол, регенеративна спирачка, режими на мощност, блутуд управление чрез смартфон са само някои от доста базовите екстри. А по-сериозни възможности като throttle mapping (крива на дросела – в случая на командата на въртящия момент), двойно задвижване на колелетата, много по-големи мощности и безброй конфигуруеми характеристики са присъщи само за „Направи си Сам“ вариантите.

С няколко думи фабричния електрически велосипед действително максимално ни улеснява с простотата си на работа и управление, подходящ е за хора които желаят готов за каране продукт без да имат каквито и да е технически познания. Но недостатъците като високата цена, ограничените възможности, не-подменяеми части, трудно или невъзможно сервизиране на някои компоненти ни карат да се замислим след като сме платили няколко хиляди и е минал периода на гаранцията му, колко ще му падне стойността ако нещо по-сериозно се повреди?

При „Направи си Сам“ варианта, няма компонент който да не може да се ремонтира или подмени, няма компоненти които да са софтуерно взаимосвързани и да не могат да работят един без друг, което означава много по-голяма свобода и живот на експлоатация. Като в същото време можем да имаме всички функционалности и дори повече от фабричните велосипеди.

Ако имате идея за следващия Ви проект, не се колебайте да се свържете с нас за консултация и намиране на пътя по който да се осъществи.

харесва ли ти статията?

Share on facebook
Сподели във Facebook
Share on twitter
Сподели в Twitter
Share on linkedin
Сподели в Linkdin
Share on pinterest
Сподели в Pinterest

напиши коментар

 .

×

Cart