Защо да изберем „Направи си Сам“ вариант за електрически велосипед?

Някои хора/търговци казват, че трябвало да изберем фабричен вариант, ние пък ще кажем защо не „трябва“ да е фабричен.

Фабричният ел. велосипед ако е на достъпна цена, обикновено е китайски с доста ниско качество на изработка и с много нисък клас спирачки и окачване (ако има такова), което го прави неразумно. Когато ние можем да подберем компонентите на нашия велосипед, имаме свободата да подредим приоритетите според нашите нужди.

От друга страна ако велосипеда е по-висок клас, то цената му става направо стряскащо висока (над 3000-4000 лв.), вероятно поради по-малкото производство, което значи че всяка скъпа разработка на рамка, мотор, интеграция на компонентите се разпределя като цена върху по-малко крайни произведени бройки. Това + факта, че заради по-малкото производство, процеса не е толкова ефективен и бърз както при масово произвеждани модели, значително покачват цената на фабричното колело.

Фабричните колелета са ограничени откъм мощност. Това си има изключения, но масовите модели са 250-350 вата за да се впишат в нормите и регулациите, което значи че имаме по-скоро един тежък велосипед който само ще може да ни помага при въртене на педалите.

При DIY (Направи си Сам) китовете за електрифициране на велосипед, всички компоненти са сервизуеми и могат да се подменят, дори било то и с други по-добри. Това ни дава много повече свобода за в бъдеще ако например мощността вече ни идва слаба и искаме да я повишим или да сменим батерията с по-голяма, защо не и да разширим сегашната.

„Направи си Сам“ всъщност далеч не означава че трябва да си изфабрикуваме частите. Всъщност всички компоненти са ни напълно готови, а ние просто трябва да си ги изберем и монтираме върху обикновен велосипед, което изненадващо се оказва страхотно забавление и удовлетворение. Това означава и безкрайна свобода на избор, възможни комбинации и огромно разнообразие.

Чрез DIY можем да направим наистина уникални произведения от типа на хот род ебайк или супер мощна Ендуро машина. А крайния резултат винаги ще ни радва повече, защото сме вложили не само пари, но и част от себе си.

Не е вярно, че фабричните варианти имат повече функционалности. Напротив – когато ние подбираме компонентите които ползваме, можем дори да добавяме функционалности с времето. Круиз контрол, регенеративна спирачка, режими на мощност, блутуд управление чрез смартфон са само някои от доста базовите екстри. А по-сериозни възможности като throttle mapping (крива на дросела – в случая на командата на въртящия момент), двойно задвижване на колелетата, много по-големи мощности и безброй конфигуруеми характеристики са присъщи само за „Направи си Сам“ вариантите.

С няколко думи фабричния електрически велосипед действително максимално ни улеснява с простотата си на работа и управление, подходящ е за хора които желаят готов за каране продукт без да имат каквито и да е технически познания. Но недостатъците като високата цена, ограничените възможности, не-подменяеми части, трудно или невъзможно сервизиране на някои компоненти ни карат да се замислим след като сме платили няколко хиляди и е минал периода на гаранцията му, колко ще му падне стойността ако нещо не-сервизуемо се повреди например?

При „Направи си Сам“ варианта, няма компонент който да не може да се ремонтира или подмени, няма компоненти които да са софтуерно взаимосвързани и да не могат да работят един без друг, което означава много по-голяма свобода и живот на експлоатация. Като в същото време можем да имаме всички функционалности и дори повече от фабричните велосипеди.

харесва ли ти статията?

Share on facebook
Сподели във Facebook
Share on twitter
Сподели в Twitter
Share on linkedin
Сподели в Linkdin
Share on pinterest
Сподели в Pinterest

напиши коментар

 .

Двама най-добри приятели правещи електрически колелета. За повече информация и връзка, посетете раздела ЗА НАС

  • Адрес:Д. Изворово, Казанлък, Стара Загора
  • Петър:0885768972
  • Владо:0899766801
×
×

Cart